Ventas Score – Teljesítményalapú értékesítési mérés egy helyen

A Ventas Sales Score egy egyszerűen használható, mégis hatékony rendszer, amely az értékesítési teljesítményt valós adatok alapján, automatikusan méri. Nem Excel-táblák, nem érzések, hanem átlátható számok mentén értékelhető teljesítmény – úgy, hogy közben az értékesítő is látja, hol tart.

Kinek ajánljuk? A csapatoknak akik

– szeretnék következetesen mérni az értékesítők aktivitását és eredményességét
– ösztönző, de objektív visszajelzési rendszert keresnek
– transzparens működésre törekszenek
– szeretnének különbséget tenni a „csinálás” és az „eredmény” között

A Ventas Score egy pontozásalapú rendszer, amely valós időben méri az értékesítők teljesítményét. Segít átláthatóvá tenni a csapat munkáját, kiegyensúlyozva az aktivitást és az eredményességet.

Miért hasznos a szolgáltatás?

Transzparencia

Átláthatóvá teszi az egyéni és csapatszintű teljesítményt.

Visszajelzés

Kiegyensúlyozott képet ad aktivitásról, minőségről és eredményről

Független

Csökkenti a szubjektív megítélést és felesleges vitákat.

Motivál

Erősíti a belső motivációt és a fókuszált munkavégzést

Mit tud a rendszer?

Ahhoz, hogy a pontozási rendszer valóban támogassa a csapat munkáját, először meg kell határozni, mit jelent a teljesítmény az adott szervezetnél. A Ventas  Score kialakítása mindig egyedi – figyelembe veszi az iparágat, az értékesítési ciklus hosszát, az ügyféltípusokat és a belső célokat is. Az alábbi lépések mentén közösen kialakítjuk azt a mérési rendszert, amely egyszerre igazságos, ösztönző és működőképes.

Hogyan lesz nekem és egy jó értékelési rendszerem?

Ahhoz, hogy a pontozási rendszer valóban támogassa a csapat munkáját, először meg kell határozni, mit jelent a teljesítmény az adott szervezetnél. A Ventas Sales Score kialakítása mindig egyedi – figyelembe veszi az iparágat, az értékesítési ciklus hosszát, az ügyféltípusokat és a belső célokat is. Az alábbi lépések mentén közösen kialakítjuk azt a mérési rendszert, amely egyszerre igazságos, ösztönző és működőképes.

Célok tisztázása

Mi a legfontosabb elvárás az értékesítőkkel szemben? Új ügyfél? Bevétel? Aktivitás? Visszatérő vevők? Ezt rögzítjük elsőként. 

Mérhető aktivitások meghatározása

Összegyűjtjük azokat az értékesítési tevékenységeket, amelyek visszakövethetők (pl. hívás, meeting, ajánlat, utánkövetés stb.)

Pontszámok súlyozása

Minden tevékenységhez súlyozott pontértéket rendelünk, figyelembe véve annak hatását a teljes folyamatra. Például egy lezárt ügylet többet ér, mint egy első hívás – de mindkettő számít

Minőségi mutatók beépítése

Nemcsak a mennyiséget, hanem a minőséget is figyeljük (pl. konverziós arány, ügyfélértékelés, lezárási idő)

Tesztelés és finomhangolás

A rendszer első változata tesztidőszakban fut, majd az adatok alapján finomhangoljuk.

Bevezetés és visszacsatolás

A csapat megismeri a rendszert, és heti/havi visszajelzéseket kap róla. A cél nem a büntetés, hanem az önreflexió és fejlődés támogatása.

Beszélgessünk a teljesítménymérésről!